Σχεδόν όλα τα κύτταρα χρησιμοποιούν τη βιταμίνη Β1, ενώ παράλληλα εμπλέκεται στον μεταβολισμό, δηλαδή στη μετατροπή των τροφών σε ενέργεια. Δεδομένου ότι ο οργανισμός μας δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του τη βιταμίνη Β1, πρέπει να τη λαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β1

Η συνιστώμενη διαιτητική πρόσληψη (ΣΔΠ) για τη βιταμίνη Β1 είναι 1,2 mg για τους άντρες και 1,1 mg για τις γυναίκες.
Μερικές από τις καλύτερες τροφές για να ανακαλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας σε βιταμίνη Β1 είναι οι εξής:Μακαντάμια (ωμά): 80% της ΣΠΔ
Χοιρινό καρέ (μαγειρεμένο): 37% της ΣΠΔ
Μοσχαρίσιο συκώτι: 13% της ΣΔΠ
Μαύρα φασόλια (μαγειρεμένα): 16% της ΣΔΠ
Φακές (μαγειρεμένες): 15% της ΣΠΔ
Ενταμάμε (μαγειρεμένα): 13% της ΣΠΔ
Σπαράγγια: 10% της ΣΠΔ

Μικρές ποσότητες βιταμίνης Β1 παρέχουν επίσης τα ψάρια, όλα τα κρέατα, καθώς και οι ξηροί καρποί και οι διάφοροι σπόροι. Επίσης, ορισμένα προϊόντα (π.χ. δημητριακά) ενισχύονται τεχνητά με βιταμίνη Β1.

Σημάδια έλλειψης βιταμίνης Β1

Η έλλειψη της βιταμίνης Β1 είναι αρκετά σπάνια στις ανεπτυγμένες χώρες. Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, ιδίως να περιλαμβάνει τα προϊόντα που αναφέρθηκαν παραπάνω, μπορεί να εξασφαλίσει στον οργανισμό την ποσότητα βιταμίνης Β1 που χρειάζεται καθημερινά.
Ωστόσο, ορισμένες ομάδες του πληθυσμού είναι επιρρεπείς στην έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης:

Άτομα εξαρτημένα από το αλκοόλ
Ηλικιωμένοι
Άτομα με HIV/AIDS
Διαβητικοί
Άτομα που έχουν υποβληθεί σε βαριατρική επέμβαση
Νεφροπαθείς που κάνουν αιμοκάθαρση
Άτομα που λαμβάνουν μεγάλες δόσεις διουρητικών φαρμάκων

Η έλλειψη της βιταμίνης Β1 συχνά περνά απαρατήρητη, καθώς τα συμπτώματα που προκαλεί είναι πολλές φορές ήπια ή παραπέμπουν σε άλλες παθήσεις. Πατώντας επάνω στις φωτογραφίες της παρακάτω gallery μπορείτε να δείτε ποια είναι τα κυριότερα συμπτώματα που υποδηλώνουν ότι ο οργανισμός δεν λαμβάνει επαρκή ποσότητα βιταμίνης Β1.

 

www.onmed.gr