Ανήκει στην οικογένεια των ακτινοειδών και προέρχεται από την Ασία. Η επικρατέστερη χώρα συγκεκριμένα είναι η Κίνα, ωστόσο το συναντάμε συχνά σε περιοχές της Σιβηρίας, της Ιαπωνίας, της Κορέας και της Μαλαισίας. Το γνωστότερο είδος στην Ελλάδα ονομάζεται Ακτινίδιο το σινικό.

Αυτό το εξωτικό φρούτο είναι όμως εφοδιασμένο με πολλά θρεπτικά στοιχεία συμπεριλαμβανομένων του φυλλικού οξέος, του καλίου, της βιταμίνης Κ, Ε, των φυτοχημικών ουσιών και πολλών άλλων ακόμα.

5 λόγοι να εντάξουμε το ακτινίδιο στη διατροφή μας

1. Μας βοηθά να διατηρήσουμε υγιές βάρος

Τα ακτινίδια αποτελούν πηγή διατροφικών φυτικών ινών, που μας βοηθούν να νιώσουμε κορεσμό. Το 50% του φρούτου αυτού αποτελείται από φυτικές ίνες. Επιπλέον, ένα μέτριο σε μέγεθος ακτινίδιο περιέχει μόνο 55 με 66 θερμίδες και 7 γρ. σακχάρων, μόνο δηλαδή το ένα τρίτο της ποσότητας που βρίσκεται σε ένα μήλο.

2. Μειώνει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης

Σε έρευνα του 2011, συμμετέχοντες με ελαφρώς υψηλά επίπεδα αρτηριακής πίεσης κατανάλωναν τρία ακτινίδια ή ένα μήλο την ημέρα. Στο τέλος, όσοι είχαν καταναλώσει ακτινίδια είχαν σημαντικά χαμηλότερη συστολική αρτηριακή πίεση, λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων. Ωστόσο, οι ερευνητές τονίζουν πως το ακτινίδιο δεν είναι από μόνο του λύση.

3. Τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα ακτινίδια είναι εφοδιασμένα με θρεπτικά συστατικά, ειδικά βιταμίνη C, που είναι γνωστό πως στηρίζουν διάφορες κυτταρικές λειτουργίες που συνεισφέρουν σε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Μπορεί ακόμα και να μειώσει τον κίνδυνο να εμφανίσουμε ίωση και γρίπη.

4. Προστασία της όρασης

Τα ακτινίδια περιέχουν υψηλά ποσοστά ζεαξανθίνης και λουτεΐνης, αντιοξειδωτικά που προστατεύουν κατά της βλάβης των ματιών από εξωτερικά ερεθίσματα όπως υπεριώδη ακτινοβολία, καπνό τσιγάρου και ατμοσφαιρική ρύπανση.

5. Βοηθά την πέψη με διάφορα ένζυμα

Το ωμό ακτινίδιο περιέχει ακτινιδίνη, ένα ένζυμο που διασπά τις πρωτεΐνες και έτσι βοηθά στην πέψη ενός γεύματος, όπως κάνει η παπάγια και η βρομελίνη στον ανανά.

Πηγή: enallaktikidrasi.com